Welkom

Welkom op deze site over onze huisdieren.

We vinden het leuk, dat je belangstelling hebt voor het wel en wee van onze huisgenootjes.

We wensen je veel plezier bij het lezen en bekijken van alle berichtjes en foto's / filmpjes.

Annerieke.


zondag 2 januari 2011

Nieuwjaar

Loekie heeft zich nu tot 9 uur rustig gehouden. Zodoende konden wij een beetje uitslapen.
Hij was op nieuwjaarsdag wel druk en baldadig. We gaan heel bewust zijn ongewenste gedrag negeren.
Hij raakt er al aan gewend, dat hij in de bench zijn eten krijgt, met het deurtje dicht. Als het op is, mag hij eruit.
We merken, dat hij langer actief is, dan het half uurtje dat eigenlijk hoort. Hij is daarna nog veel te druk om te gaan slapen. Wanneer Joop of ik naar beneden komen, is hij ook meteen wakker.
Buiten lopen is nog niet helemaal leuk, maar regelmatig gaat het best goed. Hij vindt het geweldig om andere honden tegen te komen.
Met de katten is er een haat-liefdeverhouding. Hij wil zo graag met hen spelen, maar de dames houden hem af. Hij gaat nu steeds meer naar hen blaffen, maar dat werkt natuurlijk averechts. Afleiden dus.
Toch kunnen we hem af en toe met Doescha samen in de mand zien liggen.

Maar steeds meer zien we hem er alleen in liggen.
Ik ben al wel lui, maar ik zie je wel, hoor!
Toppunt van ontspannen slapen...
Op mijn rug met het eendje naast me.

Als hij wakker is, gaat het spel weer verder. 
Naast het spelen met de eend, vindt hij het schaap ook helemaal geweldig, zoals je kunt zien op dit filmpje:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten